onsdag 22 september 2010

Yttre kontakt..

Idag har det varit ett underbart väder och jag har passat på att vara ute så mycket som möjligt. Även om jag inte är en super älskare utav hösten så älskar jag hösten för den klara friska luften som sveper över oss här. Det är en frisk vind som doftar utav  en blandning utav saltvatten och blött gräs..ibland också med en extra kryddning utav koskit när bönderna har varit framme..




Solen har gasat riktigt härligt idag och när jag gick runt i trädgården fick man nästan tillbaka sommarkänslorna..det var en härlig påminnelse som jag måste försöka uppleva fler gånger innan snön kommer.


Jag har i alla fall klippt gräset idag, jag klippte gräset för ett tag sedan men eftersom det började regna fick jag avsluta efter att halva gräsmattan var klippt. Jag är ju inte alltid som alla andra så jag klippte det den gången inte rakt och fint utan jag gick lite så där som jag kände för..Gräsmattan såg ut som i filmen signs

Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag hade fått kontakt för jag vet ju inte vad jag har skrivit med tecknet i gräsmattan..men jag har inte märkt något..men det är klart..jag har haft lock i örat hela eftermiddagen och det har susat konstigt i örat så vem vet någon kanske försöker…bäst och ha skydd kanske..

Kram på er där ute

3 kommentarer:

  1. Ja du nu gäller det att ta vara på dagarna innan snön ligger vit på marken igen. Hoppas vi inte får en sån vinter till som vi hade i fjol. I dag har Gunnar börjat klippa ner i trädgården för det mesta är överblommat nu. Hösten kommer alltid så fort på tycker jag. Vi har ju redan haft frost nätter här. Ja nollpunkten då :-) Nu får vi njuta på du. Du man skulle kanske gå lite hur som helst när man klipper gräset så det blir lite mönster :-))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hösten ja hmmm ... blandade känslor där ja. Vemodigt, vackert, friskt o tända lampor o mysa. men sommar är bäst så är det jö. Har åxå gräs o klippa, rabatter o rensa o hösta in. Men men nannan dag blir nog bra hehe. Väntar med spänning på om det ska dyka upp nåt UFO hos dig nu ... snälla ha kameran beredd ... vill gärna se vettu! hehe
    Pöss o Kraaam på dig =0)

    SvaraRadera
  3. Hösten kom o gick ... vintern kom o är hrmmm kvar. Asså hörre du det är snart dax o börja klippa gräsmattan igen ... eller mötte du Aliens o vart bortrövad??? hehe
    Kraaaaam / Miafia =0)

    SvaraRadera